مرکز نمایشگاهی ایران مال، الگویی بین المللی در حوزه مسئولیت های اجتماعی
دکتر رامین سمیع زاده در گفتگو با ویژه نامه روز صنعت و معدن
مرکز نمایشگاهی ایران مال، الگویی بین المللی در حوزه مسئولیت های اجتماعی
مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی و رویدادهای تجاری (ایران مال) در بحران به وجود آمده ناشی از بیماری کوویده – 19 اقدام درخشانی در راستای مسئولیت های اجتماعی انجام داد و با تبدیل مرکز نمایشگاهی ایران مال به مرکز سلامت به عنوان الگویی در این مورد برای مراکز نمایشگاهی در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفت.
تبدیل مرکز نمایشگاهی ایرانمال به نقاهتگاه بیماران کرونایی در راستای مسئولیتهای اجتماعی این مجموعه بوده و ما افتخار میکنیم که جزو اولین مراکز نمایشگاهی در جهان بودیم که در راه مبارزه با این بیماری قدم برداشتیم و این مهم حتی در عرصه های بین المللی نیز الگویی شد برای بسیاری از سایت ها و مراکز نمایشگاهی. پس از مدیریت و تا حدود زیادی تحت کنترل درآمدن بحران کرونا، مرکز نمایشگاهی ایرانمال کاملاً از تجهیزات پزشکی تخلیه و به طور کامل شستوشو و ضد عفونی شده است و بزودی از مراجع ذیربط داخلی و بین المللی گواهینامه سلامت و ایمنی آن اخذ می گردد تا فعالان حوزه نمایشگاهی اعم از بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان نمایشگاهی دغدغهای در این خصوص نیز نداشته باشند.
از طرف دیگر و با شروع بکار نمایشگاه ها پس از دوران کرونا که تا حدودی موضوع کرونا تحت مدیریت قرار گرفته است، نکته حائز اهمیت این است که هیچکدام از ارکان 5 گانه صنعت نمایشگاهی نباید شتابزده و هیجانی عمل کنند. این چالش باید برمبنای یک خرد جمعی شامل بخش های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی ارزیابی و چارهجویی گردد و شروع برگزاری رویدادها در شرایط جدید می بایست با ایجاد ذهنیتی مناسب و کاملاً حساب شده و در جهت تامین حداکثری نظر و منافع ذینفعان خصوصاً مجریان و بازدیدکنندگان صورت یابد.
اگر متولیان نمایشگاهی اعم از سایت های خصوصی و دولتی، مجریان، غرفه سازان و غرفه داران نمایشگاهی، اصحاب رسانه و به عبارتی کلیه فعالان و ذیربطان این صنعت با همفکری و همیاری یکدیگر در راستای حل و مدیریت هوشمندانه این مشکل بکوشند، قطعاً در یک فضای هم افزا، نتایج نیز مثبت و امیدوارکننده خواهد بود و در غیر این صورت ممکن است صدماتی به این صنعت وارد شود که جبران آن بسادگی و در میان مدت مسیر نباشد. امروز و در دنیای پسا کرونا در کلیه صنایع منجمله صنعت نمایشگاهی، دوره، دوره رقابت های هم افزاست (Sympathetic competition) که ضمن وجود عنصر کارآمد رقابت که موتور پیشرفت و توسعه است، فعالین حوزه نمایشگاهی خصوصاً سایت های نمایشگاهی با تعامل مثبت و پویا اولاً نسبت به تبیین و تقویت جایگاه خود در اکوسیستم نمایشگاهی کشور اقدام نموده ثانیاً با استفاده مناسب از ظرفیت های یکدیگر و حتی تقویت توانمندی های یکدیگر در مسیر باز مهندسی صنعت نمایشگاهی، شروعی شایسته و شکوهمند را برای کلیه ذینفعان این صنعت خصوصاً دو رکن از ارکان اصلی آن که مجریان برگزاری نمایشگاها و بازدیدکنندگان هستند رقم بزنند.
کنفرانس بین المللی Iran Expi ، رویدادی موثر در صنعت نمایشگاهی کشور
کنفرانس بینالمللی پیشگامان صنعت نمایشگاهی ایران با عنوان تجاری Iran Expi رویدادی مهم و تاثیرگذار در حوزه صنعت نمایشگاهی است و بدون شک در سال 99 برگزار خواهد شد و قطعاً تجربیات و دستاوردهای اساتید و فعالین بین المللی حوزه نمایشگاهی در دوران پسا کرونا می تواند نقش قابل توجهی در مدیریت بهتر مجریان در امر برگزاری رویدادهای تجاری و بطور کلی ارتقاء سطح آگاهی دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی ایفا کند. البته به علت شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و با توجه به اینکه این رویداد با حضور سخنرانان خارجی برگزار خواهد شد، زمان اجرای رویداد باید به گونهای باشد که این بحران در جهان به شکل موثری مدیریت شده باشد. طبق برنامهریزی و پیشبینیهای صورت گرفته، کنفرانس بینالمللی ایراناکسپی در تابستان برگزار میشود و اگر به هر دلیلی در تابستان برگزاری آن محقق نشد به محض فراهم شدن شرایط تا قبل از پایان سال 99 برگزار خواهد شد.
ثبتنام این رویداد همچنان ادامه دارد و افرادی که تمایل دارند در رویداد شرکت کنند میتوانند به لینک https://imec.imcc.ir مراجعه کنند.
دیدگاه خود را ثبت کنید